zondag 24 december 2017

Over een Oona voor kerst en de goede voornemens van 2017



Zo veel mogelijk zelfmaakmode of tweedehandsjes was mijn grote streefdoel van het voorbije jaar. 
Dat is me goed gelukt op wat ondergoed en sportgerief na. 
Het blijft puzzelen met 4 kids in huis. 
De juiste combinaties vinden 
en voldoende tijd vinden om voor iedereen te naaien is niets altijd evident. 
Mijn eigen kleerkast onderging hetzelfde lot : zelfmaak of tweedehands. 
Ik kocht sinds de zomer niets nieuws meer en spaarde al die maanden om voor de feestdagen te gaan shoppen bij mijn favoriete ontwerpster Toos Franken 
Haar collectie is minimalistisch, uniek, tijdloos en bovenal eerlijk. 
Alles wordt hier zelf gemaakt. Ik draag haar stuks met veel trots en met een gerust geweten. 
Zo droegen we op 128 toch een klein steentje bij om de overconsumptie tegen te gaan. 
Grote winkelketens proberen we zo veel mogelijk te vermijden. Al blijft de verleiding soms toch groot. De kleine prijsjes zijn erg aantrekkelijk maar weten waar en hoe de kleding gemaakt wordt helpt ons om bewuster te kopen. 

Hier wordt de laatste week nog aan deadline sewing gedaan.
Oona staat hier al eeuwen op het naai lijstje. De ultra zachte velouren stof is een coupon die ik vond bij stoffen.be. Deze kleur past perfect bij een super mooi tweedehands bloesje van Imile et Ida gecombineerd met haar tweedehands schoentjes. 


Ik tekende een knipte een maatje 116. 
Die valt, na aanpassing van de linten op de rug, perfect voor haar. 


We vonden nog een paar mooie oude houten knopen in de kringloopwinkel.



De verstelbare elastiek aan de binnenkant kreeg dit schattige houten egelknoopje. Ik heb het ooit gewonnen bij een give away maar weet jammer genoeg niet meer op welke blog. 


Bij ons geen rendier onder de kerstboom maar een pandabeer ;)



Wij zijn klaar voor het eerste kerstfeest.
Prettige feesten allemaal!

Stof : velour - stoffen.be
patroon : Oona - La Maison Victor


2 opmerkingen:

  1. Prettige kerstdagen voor jullie ook! Mooie Oona en ook mooi geslaagd in je voornemens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie Oona! Hoe kreeg je Helle zo serieus?!
    Mooie principes trouwens. Ik volg je daarin.
    Ben benieuwd nr je laatste Toos Franken aanwinst.

    BeantwoordenVerwijderen